نور مناسب برای رشد کاکتوس

جدیدترین مطالب کشاورزی و باغداری

نور مناسب برای رشد کاکتوس

بیشتر گیاهان برای رشد مناسب به نور آفتاب نیاز دارند. تنها تفاوت انها در میزان و شدت نور آفتاب است. اگر نور کم یا بیش از حد نیاز گیاه باشد باعث خراب شدن ان خواهد شد. در این مقاله قصد داریم میزان نور مناسب برای رشد کاکتوس را بررسی کنیم. شاید بپرسید چرا کاکتوس خراب می شود؟ برای پاسخ به تمام سوالات خود این مطلب را تا انتها بخوانید و مشکلات کاکتوس خود را برطرف نمایید.

 علامت های کمبود نور در کاکتوس

یکمین علامت فقدان تابش در کاکتوس‌ها رنگ پریدگی گشت معمولاً از سبز سبز به سبز تاریک تغییر‌ رنگ می‌دهد . وقتی که فقدان تابش بقیه معلوم دهید گیاه از چگونگی واقعی خودش بیرون می شود و به انجام کم‌حجم رویش به جا می آورد به این ناخوشی نمو علفی عنوان می شود . در این وضع سیف ها نمو نمی‌کنند . نشو علفی عارضه‌ای خواهد بود عودت ناپذیر یعنی حتی چنانچه گیاه ازنو سو درست گرفت ادا کند بخشی از گیاه که نازک گشته یا شمشیر درنیاورده به چگونگی واقعی بر نمی‌گردد .

احتیاج نوری کاکتوسهای صحرایی با کاکتوسهای جنگلی فرق خیلی خواهد داشت . شیوه شناسایی اینکه آیا گیاه از پرتو شایسته بهره‌مند بوده است یا نه از صورت ظاهر آن آنها می کارآیی پی برد ، برای این مقصود چنانچه کاکتوسهایی که در روی‌گردان شمس سخت است ، طرفی که رو به تلاء‌لو می باشید به اندازه کم به سفیدی می گراید و در برخی موارد دستخوش آفتاب‌زدگی خواهد بود و جانب دیگر سبز برجای می ماند و برای ازبین‌بردن این غرض چه در فضای باز چه در خلف بطری الزاماً باید گلدانها را اگرچه وقت بگردانیم و همینطور کاکتوسهایی که مبتلا سستی روشنایی می باشند در آغاز بسیار سبز تبدیل شده و رفته‌رفته نازک می گردند
نور مصنوعی برای کاکتوس

در این چگونگی شما قادر خواهید بود حتی در ذیل سرزمین ها هم کاکتوس تعلیم دهید برای این غرض و امان پرتو لایق کاکتوس شما قادر خواهید بود یکدست لامپ فلورسنت سپید یا لامپهای مختص (لامپهای عادی بند ایی و لامپهای رنگی استعمال نخواهد داشت مخصوصا سرخ آبی ، کاکتوسها به فرکانس رنگ آنها لطیف بوده است حتماً پاره‌ای تنوع ها اشعههای ماوراء بنفشه‌گون را آشنا دارند ) را در دوری 30 الی 40 سانتی متری کاکتوسها به وقت 12 تا 15 ( حدودا از ساعت 8 صبحدم تا 10 شب ) ساعت قرار دهید ، گیاه احتیاجات نوری خودشان را می تواند برطرف کردن درست کند ، اگرچه کامل تر تنوع ها آشنا ندارند تمام سال در اعراض‌کننده پرتو تصنعی باشند.

خوب خواهد بود در زمستان از سختی سو ( میزان لامپها ) بکاهید تا وضعیت واقعی برای آنها ترمیم گردد ، اگرچه مقدار تابانیدن تابش و بعد آنها پیوند به مقیاس لامپها خواهد داشت که بهینه ترین کیفیت مناسبت تمرین قرار گرفته برای کاکتوسهای تلاء‌لو یار 150 کلمه لامپ در یک واحد طول چهارگوشه به مسافت 30 سانتی متر‌از‌سطح به مقدار 14 ساعت خواهد بود و برای کاکتوسهای سایه یار این تایم نقص می یابد .

در خلال فراموش نشود هر دو هفته یکبار بایستی گلدانها را بگردانید تا تابش به کلاً جا ی گیاه برسد و ایضاً درخواست نوری در بعضی تنوع ها دگرگون بوده است که خوب خواهد بود آنها را جانب هم قرار ندهید ، در حالت عام اندازه لامپ با بلندی از میزان گل و حد سو دهی بایستی متحداً در دید گرفته گردد .

تلاء‌لو به درد بخور کاکتوس در کیفیت غیرواقعی با توجه به فصول گوناگون دیگرسان می باشد . مقدار دوران پرتو دهی با توجه به موقعیت موعد ۱۲ الی ۱۸ ساعت بوده است . عالی ترین کیفیت نوری رویش برای کاکتوس پاس زمانبندی پرتو و تاریکی برای آنها سزاوار با کیفیت زیستگاه است . عالی ترین وضعیت برای گیاهان در فصول نمو ۱۶ ساعت نور و ۸ ساعت تاریکی و در فصول آسایش کاکتوسها ۱۲ ساعت روشنایی و ۱۲ ساعت تاریکی می باشد . ملاحظه وقت روشنایی دهی در فصول فراغت برای گل‌دهی گیاهان اجباری خواهد شد .

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.